Veelgestelde vragen
1 Betalen
1.1 Welke betaalmethodes biedt Dierenvilla mij?

Wij bieden enorm veel betaalmogelijkheden aan. Deze verschillen tevens ook per land om u zo goed, vertrouwd en veilig mogelijk te helpen. Heeft u problemen met betalen nadat u besteld heeft? Contacteer dan PAY.nl

 

U vindt deze onder het kopje: "Betaalmethoden"

2 Bestellen & Retourneren
2.1 Bestelproces

Bestellen is heel eenvoudig.

  • Log in indien u een account heeft (handig voor toekomstige bestellingen!)
  • Kies het product (de producten) die u wenst te ontvangen (heeft u rekening gehouden met de levertijd?)
  • Kies "Bestelling afronden" in de winkelwagen
  • Controleer uw gegevens: Zijn deze nog juist? Bent u verhuisd? Kunnen wij u bereiken?
  • Wilt u het naar het factuuradres versturen of naar een ander adres zoals uw werk of familie? Die keuze maakt u nadat u uw adresgegevens gecontroleerd heeft. 
  • Pick-up in store of DPD Shipping: Komt u dit afhalen of verzenden wij dit naar u? Verzendingen boven de €35,- worden gratis naar u verzonden. Natuurlijk is afhalen mogelijk, gelieve dit wel te communiceren via een mail naar de klantenservice voorzien van uw ordernummer (begint met DNL.... en de klantenservice bereikt u via [email protected]). U kunt dit ook komen afhalen en contant afrekenen.
  • Kies uw favoriete betaalmethode! Sinds 2020 hebben wij per land, de meest voorkomende betaalmethoden in ons aanbod. Direct betalen, Paypal of in delen. Alles is mogelijk!
  • Rond de bestelling af, gefeliciteerd! Wij gaan uw bestelling met alle zorg verwerken. Heeft u vragen, kunt u ons altijd bereiken. U wordt op de hoogte gehouden met email-notificaties over de betaling, verzending of ontwikkelingen.
2.2 Levertijden op Dierenvilla

We hebben erg veel voorraad en een eigen magazijn met o.a. paar duizend krabpalen. Dus veel kan direct uit voorraad geleverd worden.

 

Het is ook de mogelijk dat u een product via een "pre-order" geplaatst heeft, dat betekent dat het product rond de vermeldde datum, naar u verzonden wordt. U ontvangt hier altijd de Track & Trace van.

 

Ook is het mogelijk dat u een product heeft besteld dat van een externe leverancier afkomstig is, deze levertijden wijken af van de RHRQuality producten en zullen tevens ook rond die datum verzonden worden die vermeld staat bij het product.

 

De gemiddelde levertijd van Dierenvilla binnen de BeNeLux ligt op 2,8 werkdagen ( Laatste 12 maanden).

2.3 Kan ik een dag kiezen waarop mijn bestelling geleverd wordt?

Nee, wij kunnen wel rekening houden met de datum waarop wij uw bestelling verzenden.

"Voorbeeld": U bestelt op maandag, en zou deze het liefste vanaf vrijdag ontvangen. Dan kunt u in het "opmerkingenveld" na de betaling aangeven dat wij het op donderdag moeten verzenden.

2.4 Verzendkosten

Er zijn géén verzendkosten bij bestellingen boven de €35,- binnen de BeNeLux (en ook Duitsland & Oostenrijk).

Bij bestellingen onder de €35,- word €5,95 in rekening gebracht.

 

Bij bestellingen vanuit Oost-Europa, United Kindom & Zuid-Europa worden deze bij de verzendmethode aangegeven.

2.5 Wanneer weet ik zeker dat mijn bestelling verzonden is?

Normaliter (bij een levertijd van 1-3 werkdagen en een direct afgeronde bestelling, lees ook: direct betaald en afgerond) krijgt u in uw mail van ons een "orderbevestiging". Hier vindt u uw ordernummer waar u naar kunt refereren wanneer u vragen heeft.

 

Wanneer wij de betaling ontvangen hebben, ontvangt u van ons ook in de mail een "Ontvangst van betaling".

 

Heeft u deze bevestiging niet gehad? Dan kan het zijn dat de betaling nog niet is doorgekomen. Een betaling kan tot 3 werkdagen duren voor ontvangst afhankelijk van de betalingsmogelijkheid die u heeft gekozen. U krijgt hier ook de bevestiging van wanneer deze bij ons "betaald" is gemeld.

2.6 Facturen?

U ontvangt van ons altijd een factuur per mail van uw bestelling. Mocht het om een zakelijke aankoop gaan, moet u vóórdat u de bestelling plaatst de zakelijke informatie invullen. Belasting kunt u dan zelf aangeven.

 

Dierenvilla/RHRConcepts werkt mee aan alle gerechtelijke stappen/instanties die nodig zijn wanneer daar officiële documentatie voor is. 

2.7 Ruilen?

Ja, dat kan binnen de 14 dagen bedenktermijn: u kunt het dan terugsturen (Op eigen kosten) en in elke doos het retourformulier (klik hier: voor het retourformulier) bij te sluiten met daarin de vermelding van het product waarvoor u wilt ruilen of u kunt natuurlijk (op afspraak) langskomen.
Retouradres: Dierenvilla, Van Harenstraat 6, 5145 RJ Waalwijk.

Het verschil in de bedragen tussen de verschillende producten wordt dan teruggestort/dient overgemaakt te worden. 

2.8 Niet goed, geld terug?

Natuurlijk, sinds 1 februari 2001 is de wet Verkoop op Afstand van kracht geworden. Dit houdt in dat de consument bij iedere online bestelling een bedenktijd van 7 werkdagen krijgt om de transactie zonder opgave van redenen te herroepen. Wij hebben deze periode zelfs verruimd naar 14 dagen. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument. Om gebruik te maken van het herroepingsrecht dient u het product binnen de herroepingstermijn terug te sturen. Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies. Dierenvilla zal binnen 14 dagen na ontvangstdatum van de retourzending het reeds betaalde bedrag (incl. evt. verzendkosten) terugstorten. Het retour sturen geschiedt wel op eigen kosten. 
Retouradres: Dierenvilla, Van Harenstraat 6, 5145 RJ Waalwijk. Vul tevens ook altijd het retourformulier in. En stop dit in elke doos die u retour zendt naar ons. Het retourformulier vind u hier.

3 Bestelling is incompleet
3.1 Ik heb niet alles ontvangen

Vanwege de drukte, groei van internetaankopen & verouderde verzendsystemen komt het vaker voor dat zendingen niet meer op dezelfde dag geleverd kunnen worden. Wat heel frustrerend kan zijn voor u als klant want u heeft vrij genomen, of iemand is speciaal hiervoor thuis gebleven.

 

U heeft van ons in uw mail de track & trace codes gekregen. Deze maken wij aan voor élk pakket dat wij verzenden naar u. Dat betekend dus dat een krabpaal verdeeld is over meerdere dozen.

 

U kunt dus zien aan de hoeveelheid zendingsnummers die u heeft ontvangen in de mail, hoeveel pakketten er naar u verzonden zijn.

4 Showroom van Dierenvilla
4.1 Waar is de showroom en wat moet ik vooraf weten?

De showroom kunt u vinden in ons hoofdkantoor in Waalwijk (Nederland).

Dierenvilla
Magazijn, Kantoor en Showroom:
Van Harenstraat 6
5145 RJ Waalwijk (NB), Nederland

Tel. 0031-416-383221
E-mail: [email protected]

 

Wat goed is om vooraf te weten:

- De showroom is bereikbaar via een vaste trap en wij zijn helaas niet voorzien van een lift.

- Wij zijn tevens niet voorzien van een pinautomaat en kunnen geen bankoverschrijvingen aannemen. Dus gelieve contant geld mee te nemen. Mocht dit niet lukken, en wilt u eerst alles rustig bekijken is dat ook geen probleem. Mocht u toch tot een aankoop overgaan en dit direct mee willen nemen, vragen wij u om te pinnen bij de dichtsbijzijnde bank, 5 minuten van ons verwijderd.

5 Waar komt mijn bestelling vandaan?
5.1 Waar komt mijn bestelling vandaan?

Uw bestelling komt uit Waalwijk, waar het hoofdkantoor, magazijn en natuurlijk de grootste krabpalen-showroom van Europa is gevestigd.

 

Onze gegevens zijn:

Magazijn, Kantoor en Showroom:
Van Harenstraat 6
5145 RJ Waalwijk (NB), Nederland

Tel. 0031-416-383221
E-mail: [email protected]

KvK nummer: 16064495
BTW nummer: NL814830420B01

5.2 Wat zijn de openingstijden?

De openingstijden van Dierenvilla zijn:

Maandag 09:00-16:00uur M.u.v. feestdagen.
Dinsdag 09:00-16:00uur M.u.v. feestdagen.
Woensdag 09:00-16:00uur M.u.v. feestdagen.
Donderdag 09:00-16:00uur M.u.v. feestdagen.
Vrijdag 09:00-16:00uur M.u.v. feestdagen.
Zaterdag 10:00-14:00 uur Alleen eerste en laatste zaterdag van de maand. M.u.v. feestdagen.  
Zondag Gesloten
6 Ik heb een klacht / Ik ben niet tevreden.
6.1 Waar kan ik terecht met mijn vragen / klachten?
Wij doen er alles aan om u snel en goed van dienst te zijn. Ondanks al onze inspanningen kan het voorkomen, dat u niet tevreden bent over onze producten of service. Mocht dit het geval zijn, verzoeken wij u zo spoedig mogelijk uw klacht aan ons kenbaar te maken. U ontvangt altijd zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen een reactie op uw klacht.

 

Om u zo snel, en juist mogelijk van dienst te kunnen zijn, willen wij u vragen vóórdat u contact met ons opneemt (telefonisch of via een mail naar [email protected]) de volgende informatie bij de hand te hebben of door te geven.

- Wat is de klacht, en waar bent u niet tevreden over?

- Wat is uw ordernummer? (dit begint bij bestellingen bij Dierenvilla.nl altijd met DNL..... en hebben wij nodig om u zo goed mogelijk te kunnen helpen)

- Een foto zegt meer dan 1000 woorden, en dat vinden wij ook. Wij vragen u altijd om een foto te sturen van datgene waarover u niet tevreden over bent. Om u zo snel, en juist mogelijk te kunnen helpen kunt u dit via de mail het beste aanleveren samen met uw ordernummer.

7 Zijn mijn Privé gegevens veilig?
7.1 Zijn mijn gegevens veilig?

- Wij gebruiken uw gegevens niet voor andere doeleinden en wij gebruiken deze ook niet voor promotionele doeleinden. U kunt uzelf opgeven voor de "nieuwsbrief". 

- Gegevens over uw adres, bank of uw persoonlijke situatie (en dat gebeurt vaker), worden beschermd bij ons.